Avui ha classe de Gtic hem parlat sobre la Taxonomia de Bloom és un llistat de les
habilitats i processos del pensament que poden aparèixer en les
tasques escolars (i per tant ser objecte d'avaluació).
Aquesta classificació parteix de la que Benjamin Bloom i altres col·laboradors
(1956) van fer per classificar les activitats educatives i que és
coneix com taxonomia de Bloom. Una de les seves aportacions va ser que aquestes
estaven graduades de més senzilles a més complexes.
Dels tres dominis d'activitats educatives que és van definir: Domini cognitiu, afectiu i psicomotor, en aquest post parlarem del domini de les habilitats cognitives ja que va ser el que posteriorment, l'any 2000, és va revisar, incorporant les accions en forma de verbs com a fonament de les capacitats.
Podem veure les diferències entre les habilitats cognitives de Bloom formulades originalment i les formulades l'any 2000 en la imatge següent:
Dels tres dominis d'activitats educatives que és van definir: Domini cognitiu, afectiu i psicomotor, en aquest post parlarem del domini de les habilitats cognitives ja que va ser el que posteriorment, l'any 2000, és va revisar, incorporant les accions en forma de verbs com a fonament de les capacitats.
Podem veure les diferències entre les habilitats cognitives de Bloom formulades originalment i les formulades l'any 2000 en la imatge següent:
http://www.eduteka.org/TaxonomiaBloomCuadro.php3 |
A continuació, us deixo un recull de totes les eines emprades durant aquests mesos:
Informació extreta de: http://www.eduteka.org/TaxonomiaBloomCuadro.php3,
http://ca.wikipedia.org/wiki/Taxonomia_de_Bloom
What are the links in Bloom's Taxonomy?
ResponElimina