Avui a classe de COED hem parlat sobre la competència
comunicativa.
La competència comunicativa és allò que un parlant necessita
saber per comunicar-se de manera eficaç
en contextos culturalment significats,
és a dir, saber parlar en un context o en un altre depenent de la cultura. Quan
parla d’eficaç, es refereix a assolir l’objectiu proposat
Contextos
culturalment significats: les situacions comunicatives tenen unes
determinades característiques en determinades cultures.
El grau de competència té a veure amb l’eficàcia.
El grau de competència té a veure amb l’eficàcia.
Components de la
competència comunicativa
Per ser eficaç en el nostre context hem de saber:
Competència
lingüística/gramatical: Domini del codi lingüístic. S’ocupa de:
Nivell fonològic: fonema i so
Nivell morfològic: forma de les paraules
Nivell sintàctic
Nivell lèxic i semàntic: ex:carn(carniseria,carniser)
Competència
sociolingüística: regles socioculturals d’ús. S’ocupa de:
Situacions dels participants:depenen de la situació on es
trobi( ex: un metge no parlarà igual a un pacient q a un company de feina)
Prepòsits de la interacció:objectiu, és a dir, el que vull
aconseguirà
emocionar.
Normes i convencions de la interacció:conèixer d’aquella
situació quines normes li són pròpies. Donar les gràcies per exemple.
Competència
discursiva: fa referència a la combinació de formes gramaticals i
significats per aconseguir un text coherent i cohesionat en qualsevol gènere.
- Coherent: tries el text idoni, segons l’objectiu. Ha de
respondre a l’objectiu les idees internes no es contradiguin segons l’objectiu
proposat. De la forma
- Cohesionat:ordenat, estructurat. Les idees entre si
relacionades: causa, conseqüència. El grau de cohesió de les idees d’un treball
es mesura segons els connectors(connecten les idees) o marcadors(marquen
l’inici, el nus i el final) segons puguem trobar en un text. En el significat.
Competència estratègica:fa
referència a les estratègies de
comunicació verbal i no verbal que es poden utilitzar.
Un comunicador ha de ser estratègic.
Estratègies:
valor afegit: lo que fa que algú se’n recordi de tu, de la manera de com
t’expresses, la veu, gestos, mirades, organització.
- Compensar diferències provocades per limitacions i insuficiència
Mots crosa: mots que s’utilitzen quan una paraula no et surt i causa el silenci. S’acostuma a utilitzar paraules com Ex:e,o,doncs.
Com evitar-ho:realitzar preguntes retòriques, llistes de sinònims, exemples, canvis d’entonació, gestos.
- Afavorir l’efectivitat de la comunicació:incorporar les noves tecnologies com a suport.
Un cop acabada l'explicació, cal dir que ha esta molt interessant ja que he pogut recorda conceptes que tenia oblidats i que s'han de tenir en compte alhora de parlar.
Seguidament, hem vist una manera innovadora i creativa de fer un currículum vitae.
Aquí us deixo amb el currículum de la Núria Fusté Massana.
- Compensar diferències provocades per limitacions i insuficiència
Mots crosa: mots que s’utilitzen quan una paraula no et surt i causa el silenci. S’acostuma a utilitzar paraules com Ex:e,o,doncs.
Com evitar-ho:realitzar preguntes retòriques, llistes de sinònims, exemples, canvis d’entonació, gestos.
- Afavorir l’efectivitat de la comunicació:incorporar les noves tecnologies com a suport.
Un cop acabada l'explicació, cal dir que ha esta molt interessant ja que he pogut recorda conceptes que tenia oblidats i que s'han de tenir en compte alhora de parlar.
Seguidament, hem vist una manera innovadora i creativa de fer un currículum vitae.
Aquí us deixo amb el currículum de la Núria Fusté Massana.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada