Hola, avui a classe de COED hem parlat de dos conceptes que
en un principi pensem que són iguals però desprès de parlar-ne a classe hem
arribat a la conclusió que llengua i llenguatge tenen característiques diferents.
Elements per a una definició del llenguatge
- El llenguatge i l'organització de l'entorn: el llenguatge
organitza la realitat. El que fem és "obrir calaixos" per a tothom i
gràcies a aquests ens podem entendre.Segons l'experiència, realitat, hem tingut
paraules per poder-la definir. Amb el domini de les paraules més connectes amb
aquella emoció, sentiment...
Gràcies al llenguatge podem organitzar el món
i entendre'ns.
- El llenguatge i el pensament: Quan pensem parlem. El
llenguatge és un reflex del que nosaltres pensem
- El llenguatge i la memòria: Gràcies al llenguatge podem
recollir la nostre pròpia història. Som capaços d'establir connexions
entre uns fets i uns altres i d'aquesta manera construïm la nostra
pròpia novel·la particular.
- El llenguatge i l'autoexpressió: dialogar amb nosaltres
mateixos i créixer com a persones.
Llenguatge com a facultat humana
- Nosaltres naixem amb la capacitat, facultat, equipatge on hi
han els mecanismes que fan desenvolupar el llenguatge.
- Do universal dels humans: Tot esser humà desenvolupa totes
les capacitats per molt que no tingui gramàtica, literatura, etc. Tindrà
llenguatge. Tota persona en aquest món en tindrà.
- Aquesta facultat fa possible l'aprenentatge lingüístic: per
exemple, el primer any de vida de l'infant te el mecanisme d'aprenentatge molt
actiu
- Marca els límits dels tipus de llengües que es poden
adquirir
- Es concreta en una "llengua"
La llengua estructura el món i la ment. Quan desenvolupem el
llenguatge descobrim l'estructura: com es relacionen les paraules. Tot el que
està relacionat amb la morfologia, sintaxi: els nens ho aprenen per si sols.
Han de saber combinar les paraules.
Les Llengües (Autèntics monuments de la naturalesa)
La llengua és un sistema de símbols i signes orals
(reflectit sovint en un codi escrit) propi d'un grup social/comunitat.
El sistema de signes orals és un sistema organitzat en diversos
nivells, als quals corresponen unitats diferents.
-Pragmàtic =
Discurs o text
-Semàntic =
Oració o paraula
-Sintàctic =
Sintagma
-Morfològic =
Morfema
- Fonètic = Fonema o so
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada